Efektivnost
Skladování směsi je nenáročné, volně loženou směs i pytlovanou směs lze skladovat.
Studená asfaltová směs umožňuje úsporné provádění oprav výtluků a prací malého rozsahu s možností úplného využití nakoupené směsi.
Pro lepší zpracovatelnost směsi při nízkých teplotách doporučuje výrobce ponechat potřebné množství směsi cca 8 – 12 hodin před použitím v temperovaném prostředí (zatepleném skladu, na korbě vozu v garáži).
Po provedení opravy lze na opravené místo ihned pustit provoz.
Při provádění oprav je třeba menšího počtu pracovníků. Lze využít pracovních sil a mechanizmů mimo hlavní stavební sezonu. Rovněž je výhodné provádění drobných oprav touto směsí na frekventovaných vozovkách v době, kdy není k disposici teplá balená (v noci nebo víkendu).
Před aplikací směsi není nutné frézování, zařezáváni hran, není třeba spojovací nátěr, ani následné zatření spáry.
Opravy lze provádět i na velké vzdálenosti a na práce malého rozsahu, aniž by docházelo ke zhoršování kvality prováděných oprav. Na rozdíl od drobných oprav prováděných teplou obalovanou směsí, není zde určena žádným technologickým předpisem doba potřebná pro její aplikaci.
Odpadají náklady a prostoje spojené s každodenním zajížděním pro teplou obalovanou směs na obalovnu.
Možnost provádění drobných oprav vozovek v zimním období řeší problémy s včasným prováděním oprav. Působí preventivně, neb dokáže zamezit dalšímu pokračování poruchy ve vozovce a tím snižuje škody na vozovkách a následně i na motorových vozidlech.
Zásady pro aplikaci směsi
Opravované místo není třeba předem upravovat frézováním, zařezáváním, nevyžaduje spojovací, ani uzavírací nátěr.
Z opravovaného místa je třeba odstranit zbytky rozpadlých povrchů, provést řádné očištění od mechanických nečistot nejlépe stlačeným vzduchem, postačí důkladné vymetení místa koštětem.
Směs je třeba rozprostírat v tloušťkách od 30 mm do 50 mm s navýšením nad okolní terén o 20 až 30 mm podle tloušťky vrstvy.
Po rozprostření směsi je třeba ji řádně zhutnit pěchem, vibrační deskou nebo ručním válečkem. Platí zásada, že čím vyšší teplota prostředí, tím je třeba více hutnit.
Při provádění oprav hlubších výtluků, zejména pak překopů, je nutné směs pokládat po vrstvách max. tloušťky 50 mm s následným zhutněním každé vrstvy zvlášť. Pozor! Vždy je třeba dodržet původní tloušťku konstrukce v opravovaném místě a opravu provádět minimálně ve dvou vrstvách!
Po provedení opravy lze následně pustit provoz.
Doporučení výrobce
Pro docílení kvalitní opravy je nutné řádné očištění opravovaného místa a důkladné hutnění aplikované směsi!
Pro odstranění počáteční lepivosti je vhodné provedenou opravu pohodit prachovou frakcí kameniva.
Studená asfaltová směs není vhodná pro úpravy a opravy ploch pojížděných vysokozdvižnými vozíky, ani pro místa extrémně zatěžovaná pomalou a dobrzďující dopravou. Rovněž směs není vhodná na opravy ploch v rozsahu několika m2, jako jsou vjezdy do garáží. Zde při počáteční plastičnosti provedené úpravy v prvních dnech dochází při vjíždění vozidel se současným točením k projíždění kolejí.
Za nepříznivých povětrnostních podmínek nedoporučuje výrobce nahřívání směsi nebo opravovaného místa otevřeným plamenem! Pro snadnější zpracovatelnost postačí ponechat směs před aplikací v temperované garáži přes noc.
Životnost
Práce prováděné aplikací směsi, jsou-li provedeny dle pokynů výrobce, vykazují minimálně stejnou životnost jako při použití směsí obalených za tepla asfaltem 70-100 v optimálních podmínkách.
Ekologie
Studená obalovaná směs byla podrobena předepsaným zkouškám. Zkoušky prokázaly, že směs nemá negativní vliv na kvalitu vody, ani na další složky životního prostředí. Rovněž hlavní hygienik vydal souhlasné stanovisko k používání směsi.
Kvalita
Studená obalovaná směs je vyráběna na základě Průkazných zkoušek a Technologických pokynů. Kontrolní zkoušky z výroby provádí akreditované laboratoře přímo na místě. Je kontrolováno množství asfaltu, křivka zrnitosti kameniva, zkouška přilnavosti a zkouška zpracovatelnosti směsi při teplotě -10 ° C.